رسیدن دستگاه حفار TBM به ایستگاه خلجا در اصفهان

دستگاه TBM پس از طی 2069 متر و عبور از ایستگاههای خرازی و چهارسو در تاریخ 28 دی ماه 1401 به ایستگاه خلجا رسید. این ایستگاه چهارمین ایستگاه در مسیر خط 2 مترو اصفهان از سمت غرب به شرق می‌باشد که در محل تقاطع خیابان‌های طالقانی و خلجا واقع گردیده است. طول این ایستگاه 150 متر و عرض آن 14 متر و عمق آن از سطح زمین 21 متر می‌باشد. روش اجرای این ایستگاه روش شمع و ریب بوده است که به دلیل عدم ساخت تراز تیکت‌هال و شمع‌های تامپون ورودی تمهیدات ویژه‌ای برای ورود دستگاه TBM به این ایستگاه در نظر گرفته شد.

خط دو مترو اصفهان  از ایستگاه شهدای خمینی‌شهر تا دارک از غرب تا شرق شهر اصفهان به طول 24.75 کیلومتر امتداد می‌یابد و در مسیر خود از 23 ایستگاه عبور می‌کند. به جهت تسریع در بهره‌برداری از این خط، پروژه به سه بخش مجزا تقسیم گردیده است. در همین راستا اجرای حفاری تونل بخش میانی این پروژه حدفاصل ایستگاه‌های کهندژ (H2) تا ابن سینا (O2) تحت نظارت مهندسین مشاور پژوهش در حال اجرا می باشد.

نکته قابل توجه در حفاری این بخش از مسیر، عبور دستگاه حفار TBM در طول 400 متر از زیر بافت فرسوده از ایستگاه قبلی تا ایستگاه خلجا می‌باشد.

IMG_7668

DSCN7850

Picture1